DR. TOAD
TASKS
Communication Strategy
Creative Direction
Project/Launch Management
Video Direction
Scripts
PRODUCT
Online platform for pre-ordering wine with street culture influence.
LOGO
HIDEO UCHIYAMA (MAGICAL DESIGN)
SITE
Designed by RUSLAN MARTYNOV & AZAT ISLAMOV (ae CORP)
"IF IT'S POSSIBLE TO THIRST,
IT'S ALSO POSSIBLE TO DRINK"
Divided into 4 pieces, HERMAN IX's artwork is hiding at the headers.
DRTOAD.RU
VIDEO
We find out a cross connection between target audience (TA) of the DR. TOAD and independent street artists. Core TA was following them in social networks, collecting their works; some of them even knew each other. We made a micro art series with four episodes, each of them illustrates one of the underground artists.
Herman IX, Russian tattoo artist who created 5 designs for the Dr. Toad project, is filling two of them in a deep night forest.

Established street artist from Moscow is filling glass with wine while filling emptyness with a meaning.
Replication and printed materials.
VIDEO #1 DR. TOAD x COZEK
VIDEO #2 DR. TOAD x HERMAN IX
VIDEO #3 DR. TOAD x KIRILL KTO
VIDEO #4 Dr. TOAD x BARABAKA x
PRINT MAFIA
DIR: SASHA MERESKIN
EDIT: GOSHA GOLITSIN
SOUND: NIKOLAY ANTONOV
PRODUCERS: SERGEY KUB x OLEG PARFENOV
SOME TEXTS
@FAQ
@ABOUT
Well known graffity artist from Moscow is writing the messege on the wall using marker filled with wine.

Одна из главных мыслей, заложенных в философию Dr. Toad – защита экологической чистоты рынка от маркетинговых паразитов. Отрицание навязанного мнения или стереотипных вкусовых пристрастиях. Все люди на сервисе говорят от своего лица, не являются амбассадором какого-либо бренда и выражают исключительно собственное мнение. Именно это редкое качество Dr. Toad в них ценит.
@EXPLAINER
В основе отбора Dr. Toad – незаурядность, необычность, уникальность при обязательно высоком качестве продукта. В лотах Dr. Toad – то, что вы не встретите в обычных магазинах; то, что хранится на полках коллекционеров; то, что в редкий момент выставляется по уникальной цене; то, что нужно попробовать.
Идея Dr. Toad – создать активное сообщество ценителей вина.
Не профессионалов. Не людей, которые обладают «академическими» знаниями, а тех, кто сам тренировал свой вкус, экспериментировал с новым, самостоятельно открывал для себя малоизвестные, но выдающиеся вина. Художники, адвокаты, архитекторы, бизнесмены, вкус которых кажется Dr. Toad интересным.
DIR: SASHA MERESKIN
DOP: IVANYA ANDRIANOV
EDIT: GOSHA GOLITSIN
SOUND: NIKOLAY ANTONOV
PRODUCERS: SERGEY KUB x OLEG PARFENOV
DIR: SASHA MERESKIN
DOP: RUSLAN FEDOTOV
EDIT: GOSHA GOLITSIN
SOUND: NIKOLAY ANTONOV
PRODUCERS: SERGEY KUB x OLEG PARFENOV
DIR: SASHA MERESKIN
DOP: DAVID KHAIZNIKOV
EDIT: GOSHA GOLITSIN
SOUND: NIKOLAY ANTONOV
PRODUCERS: SERGEY KUB x OLEG PARFENOV
Made on
Tilda